Heer leer mij hoe ik moet bidden.

Lieve Heer, leer mij hoe ik mijn lasten bij U neer kan leggen. Alles wat me bezighoudt; kleine zorgen, grote zorgen, verdriet en pijn, maar zeker ook mijn vreugde en dankbaarheid dat ik mag leven. Leert U mij hoe ik U alles werkelijk kan toevertrouwen, zonder het direct na mijn gebed weer op mijn eigen schouders te laden en er mee weg te lopen.

Helpt U mij om te zien dat mijn gebeden invloed hebben als ik mij er werkelijk toe zet om met mijn hele hart te bidden. Ik moet leren naar U te luisteren; wat het betekent om met U te communiceren en niet alleen maar te proberen mijn ideeën er bij U door te drukken. Helpt U mij om er tijd voor te nemen en te gaan leunen op mijn stille tijd met U, zodat het mijn toevlucht wordt, mijn rustpunt in de dag en mijn bron van diepe vreugde.

Heer, leer mij hoe ik moet bidden. Er zijn heel wat mensen in mijn omgeving die vertrouwen op hun eigen menselijke inzicht. Mensen die trots zijn op de rijke gaven die U hen in Uw liefde hebt gegeven en zichzelf daarvoor op de borst kloppen. Maar ik wil graag leren om mij voor U neer te buigen, om volledig op U te vertrouwen en te leren wat het werkelijk betekent om met U, mijn Vader, te communiceren.

***

Jezus, wanneer ik zwak en vermoeid ben; ontmoedigd of gefrustreerd, dan toch staat U naast mij. U slaat Uw armen om mij heen om mij te troosten en als ik naar U luister, hoor ik U zeggen dat alles goed zal komen. In Uw aanwezigheid smelten mijn angsten als sneeuw voor de zon en verdwijnt mijn verwarring.

Dank U dat U mij zo zegent. Ik ben zo dankbaar voor Uw vrede en voor de rust die U geeft. Als ik naar U opkijk weet ik dat ik nergens bang voor hoef te zijn. U draagt deze wereld en al mijn problemen.

Dank U voor Uw vrede die alle verstand te boven gaat. Al zit ik maar een paar minuten veilig verborgen onder Uw schaduw, dan voel ik Uw aanwezigheid al en krijg ik kracht om door te gaan in deze verwarrende wereld.

Dank U Heer dat ik me door Uw aanwezigheid zelfs beter ga voelen.
Amen.

Laat een bericht achter:

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees de nieuwe Oppepper

Thuis of op je werk, een Oppepper maakt je sterk

Klik hier