IMG2344
Verander je leven, verander de
IMG_1310

Terug <<<

Volgende >>>

item2b1

Wat een dag zal dat zijn voor deze arme, door de zonde vernielde, door de storm verwoeste, verdrietige, in het duister tastende wereld, wanneer Hij Zijn rechtmatige troon bestijgt en voor eeuwig zal regeren in alle harten en levens!
–Elmer Ellsworth Helms.
______

Het begin van de angst is het einde van het geloof, maar andersom werkt het ook. Als het geloof binnenkomt, rent de angst via de achterdeur met de staart tussen de benen naar buiten.
- George Müller
______

Zien is niet geloven. Horen ook niet. Zelfs voelen is geen geloof. Geloven is dat wat je doet als je niets ziet, niets hoort en niets voelt.
-Hannah Withall Smith
______

Wilskracht verandert mensen niet en tijd ook niet.
Wat verandert mensen dan? Christus, en Christus alleen.
-Henry Drummond
______


God geeft ons talenten. Hij geeft ons kracht en inzicht. Waarom eigenlijk?
Is het zodat wij ons beter kunnen voelen? Natuurlijk niet.
God geeft al die dingen zodat wij die voor Hem kunnen gebruiken en uiteindelijk weer aan Hem kunnen teruggeven met toegevoegde waarde.
Madame Guyon.
_______

Het is geen schande om langzaam vooruit te komen, wel om blijvend stil te blijven staan
______

Niemand kan zijn dorst lessen met zand, of met het water uit de Dode Zee. En zo kan ook niemand rust in zijn eigen ziel vinden door te vertrouwen op zijn eigen goede werken, hoe religieus die ook mogen zijn.
Horatius Bonar
_______

Goede tijden worden goede herinneringen. Slechte tijden worden goede lessen.
______

Het probleem is niet dat de mensen dingen niet weten, maar dat ze zoveel dingen weten die niet waar zijn.
_______

Ik ben niet moe. Niet van mijn werk, niet van jou en niet van de wereld. Maar wat zal ik verschrikkelijk blij zijn als Jezus me roept en ik naar huis ga.
-Adoniram Judson
_______

De wereld is geen speelplaats, maar een school. Het leven is geen vakantie maar een opleiding.
En die ene, grote les waar het allemaal en voor iedereen om draait tot in de eeuwigheid is: Hoe kunnen we liefhebben.
Henry Drummond
_______

De duisternis? Daar ga je niet heen na dit leven. Want God is licht en in Hem is geen duister.
De overtocht is geen eenzame ervaring, want Jezus staat naast je en het land waar je naar toegaat is geen onbekend gebied, want Jezus woont er al.
Charles Kingsley.
_______

Heb jij weleens een begrafeniswagen gezien met een boedelbak erachter? Zodat alle spulletjes van de overledene mee kunnen verhuizen?
Nooit gezien? Ik ook niet. Verzamel dus maar liever schatten in de Hemel die op je wachten als je daar aankomt. Dat heeft heel wat meer zin.
-Denzel Washington.
_______

Om ons het ware geluk te geven leidt God ons vaak over wegen die precies het tegenovergestelde zijn van wat we zelf zouden kiezen en die we in onze kortzichtigheid zelfs bestempelen als een onbegrijpelijke vergissing van God -John Newton
_______

'Het doel van gebed is dat we tot God naderen, niet dat we het antwoord bemachtigen.'
Oswald Chambers
______

Ik trek jou omhoog en jij trekt mij omhoog. En zo gaan we samen steeds hoger en hoger, dichterbij God.
John Greenleaf-Whittier
_______

Het zal je op die dag niet gevraagd worden: "Heb je geloofd?" Maar: "Heb je er iets mee gedaan of waren het maar loze praatjes?"
-John Bunyan
______

Pasen vertelt je dat je de waarheid wel kunt begraven, maar dat die daar niet zal blijven.
Clarence W. Hall
_______

Nederigheid? Dat is een mooie deugd, maar hoe meer we er over leren, des te duidelijker het voor ons wordt dat wij die in de verste verte niet bezitten.
Madame Guyon
________

Geloof is niet iets dat je erft. Het is niet iets dat je krijgt omdat je het juiste gebed uitspreekt, de juiste kerk bent binnen gegaan of op de juiste manier gedoopt bent. Geloof is een zaak tussen jou en God.
-Martin Luther
________

Er zijn mensen die op sterke hengsten rondjagen als het hun eigen voordeel betreft, maar wat betreft het geloof denken dat ze de reis naar de hemel op de rug van een slak kunnen ondernemen.
C.H. Spurgeon
________

Een dankbaar hart werkt als een magneet. Zoals een magneet ijzer aantrekt, trekt een dankbaar hart Gods hemelse geluk aan. Het is het geheim van een rijk gevuld leven.
______

Echt geduld betekent dat je kunt wachten zonder je zorgen te maken.
______

Een mens zonder gevoel voor humor is als een wagen zonder vering. Zelfs de kleinste hobbel in de weg wordt een verschrikking.

Henry Ward Beecher
_______

Echte humor is vriendelijk en welwillend; toont de menselijke zwakten, maar veroordeelt nooit en doet niemand pijn.
______

Als jouw geloof niet sterk genoeg is om bergen te verzetten, zou het je toch tenminste moeten inspireren de bergen te beklimmen.
______

Ik sta liever voor aap dan dat ik van hem afstam!
______

Als God het toelaat dat er lasten op je schouders worden geladen, slaat Hij tegelijkertijd Zijn armen om je heen om je te dragen.
______

God houdt niet van ons omdat wij zo waardevol zijn. Wij zijn echter waardevol omdat God van ons houdt.
______

Tussen wijsheid en geluk zit toch een verschil. Dat zit hem hierin: Iemand die denkt dat hij echt gelukkig is, is dat ook. Maar iemand die denkt dat hij wijs is, is doorgaans een grote dwaas.
______

item2b1a
item2b1a1
item2b1a1a
item2b1a1a1
item2b1a1a1a

Terug <<<

Volgende >>>

item5
        Actief Oppepper